zaterdag 14 december 2013

Een eenvoudige maar ook bijzondere digibordtool

Digibordprogramma's zijn er in allerlei soorten en maten. Betaald, onbetaald, stand-alone, online.
PixiClip is in dit rijtje toch wel een heel mooi vormgegeven variant met ook een bijzondere toevoeging. Je kunt namelijk een les live opnemen en er ook video via de webcam en audio aan toevoegen. Dat geeft het toch wel een extra dimensie. Zo kun je van een instructie die je op het digibord geeft een opname maken en deze beschikbaar stellen aan de leerlingen, dus ook aan leerlingen die de "live" instructie hebben gemist, maar ook om deze nog eens te bekijken, bijvoorbeeld als ondersteuning van het huiswerk.
Mijn ervaring is dat het wel wat gewenning vraagt: het lukt mij niet altijd om vlot te spreken als ik weet dat ik opgenomen wordt. Voor presentator of interviewer ben ik niet in de wieg gelegd!



Ook in het kader van Flipping the classroom kun je er mooie dingen mee, zoals bijvoorbeeld het toevoegen van afbeeldingen. Dat laatste moet je in ieder geval wel voorbereiden, anders haal je het tempo uit de instructie.

Naast deze webapp kun je natuurlijk ook gebruik maken van bijvoorbeeld Educreations, dat sinds kort niet alleen als iPad-app beschikbaar is, maar ook als webapp!


Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van alternatieven zoals Jing en Screenr.

Over Flipping the classroom schreef ik eerder dit blog.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten